söndag 16 maj 2010

Soporna omkring dig

Det finns det vi kallar för skräp finns överallt i vår närmiljö. Vi går förbi utan att egentligen skänka det mer än en blick, om ens det. Möjligen tänker vi att det är skräpigt och att folk verkligen borde vara bättre på att plocka upp efter sig. Visst är det så, vi borde plocka upp bättre efter oss.

Samtidigt är vi som vi alltid har varit, vi lämnar lämningar efter oss som är spåren av vår civilisation. Men ibland är skräpet lite mera spektakulärt eller påträngande.

Detta är dessa lämningar som arkeologer gillar att gräva upp för det berättar så mycket om vår vardag och om vilka vi är.














Inga kommentarer: