Igår hörde jag på en fotojournalist som heter Anders Hansson när han berättade om sitt arbete. Han har gjort resor till Chad, Afghanistan, Gaza, Pakistan, Kosovo och flera andra platser där han dokumenterat mänskor och de förhållanden som de lever under. Han jobbar även som DN's man i Skåne och har bland annat dokumenterat kravaller i Köpenhamn, Malmö och Lund.
Hans bilder är strålande. De har en närvaro och kontakt med ett djup och en innerlighet som visar det starka engagemang som han har för de som han skildrar.
Jag rekommenderar ett besök på hans webbplats och utställningar.
.