Just nu håller Glocalnet antagligen på med något i sin infrastruktur igen. Uppkopplingen går upp, och den går ner. Frågar jag får jag alltid svaret, "Nej, inget som jag kan se". Blundar de just då eller mörkar de avsiktligt?
Det har hänt att det efter ett tag så slinker ut ett "Ja, men det skall ju inte påverka med den uppgraderingen". Det är då jag börjar undra hur det med ärligheten.
Det har hittills alltid varit fel på Glocalnets (Telenor) sida, 100% Glocalnets utrustning, 0% min. Detta är naturligtvis inget som Glocalnet bryr sig om. Deras utgångspunkt är alltid att det är jag som är problemet. Starta om dator, starta om modem, byt sladd, byt modem...
Dessutom förutsätter de att jag skulle använda Windows, bara det ;-)
Det har varit mycket nertid med Glocalnet jämfört med Telia som jag hade tidigare, från 2000 - 2007. Jag har inte blivit kompenserad, trots löften. Det är begränsat hur mycket jag orkar bråka. Jag tänker "rösta med fötterna".
Det blir nog en återgång till en mer kompetent leverantör någon gång snart. Kanske får jag då tillbaka förtroendet för ADSL-bredband.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar